Sta je voor een dichte deur? Dat kan verschillende redenen hebben. Soms werkt de bel niet of is deze niet gehoord. Er kan ook wat aan de hand zijn of je klant is afwezig. Deze richtlijn geeft aan hoe je kan handelen als dit het geval is.
- Controleer eerst of de bel hoorbaar is en bel een tweede keer aan. Als je het huis in kan kijken is het verstandig om te kijken of je beweging ziet. Soms hoort een cliënt de bel niet. Ook kunnen ze misschien niet gelijk opendoen.
- Doet je klant nog niet open, probeer het dan telefonisch. In de Thuiszorgplanner is het telefoonnummer van de klant zichtbaar.
- Wanneer je nog geen contact hebt, dan bel je met kantoor. Geef aan welke stappen je hebt doorlopen tot nu toe. Iemand van kantoor probeert altijd alsnog contact te krijgen met de klant.
- Kantoor belt je terug over wat te doen. Het kan zijn dat de klant nu wel opendoet of dat wordt aangegeven dat je door kan naar een volgende klant.
Mijn klant heeft niet opengedaan, wat nu?
Er zal contact op worden genomen met een contactpersoon. Het kan gebeuren dat iemand is opgenomen en dit nog niet aan ons is doorgegeven. Als dit niet bekend is bij een contactpersoon zullen hulpdiensten worden ingeschakeld als we nog geen contact krijgen.