A A A
078-6185571

Veelgestelde vragen

Bij een nieuw bedrijf wilt u graag weten hoe wij werken. Heel logisch! Daarom hebben wij de meest voorkomende vragen over Vlijtig Liesje Thuishulp voor u op een rij gezet. Heeft u nog verdere vragen? Wij horen graag van u!

Ik wil een klacht indienen

Er is iets niet naar wens verlopen, erg vervelend! Zoals iedereen doen we ons best, maar waar gewerkt wordt gaan wel eens dingen mis.

Wilt u een klacht indienen? Neemt u dan contact met ons op. Wij zullen uw klacht in behandeling nemen en proberen deze samen tot een goede oplossing te komen.

Bent u van mening dat wij uw klacht niet goed op hebben gelost? Dan zijn wij aangesloten bij Klachtenportaal Zorg. Zij kunnen u onafhankelijk bijstaan bij de behandeling van uw klacht.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

U kunt bij ons op 2 manieren uw factuur voldoen.

1. Door middel van een overboeking op het op de factuur vermelde IBAN nummer
2. Door middel van een automatische incasso. Via een doorlopende machtiging geeft u ons toestemming het openstaande bedrag van uw rekening af te schrijven.

Hier kunt u de doorlopende machtiging downloaden. Vult u deze in en stuur deze retour naar adres: Kamerlingh Onnesweg 57, 3316 GK Dordrecht

Ik wil de huishoudelijke hulp opzeggen

Wanneer u de hulp wilt opzeggen laat u ons dit weten. Het opzegtermijn bedraagt 4 weken.

Hoe geef ik door dat ik geen hulp wil?

Wanneer u geen gebruik wenst te maken van de diensten van de huishoudelijke hulp dient u dit tenminste 48 uur van tevoren door te geven. Wanneer u dit niet doet zullen wij de geplande uren in rekening brengen.

De huishoudelijke hulp voldoet niet aan de verwachting, wat zijn de mogelijkheden?

Wanneer u niet geheel tevreden bent over de huishoudelijke hulp kunt u dit aan ons laten weten. Afhankelijk van de reden hiervan zullen we of met de hulp in gesprek gaan of op zoek gaan naar een andere hulp.

Om te voorkomen dat u niet tevreden bent over de hulp, zullen wij 4 weken na aanvang van de huishoudelijke hulp contact met u opnemen voor een korte evaluatie. Zo worden problemen voorkomen en waar nodig verholpen.

Wat is de regeling dienstverlening aan huis?

Alle particuliere hulpen van Vlijtig Liesje Thuishulp werken via de regeling ‘Dienstverlening aan huis. Via deze regeling is het makkelijker voor huishoudelijke hulpen om te voldoen aan hun belastingplicht. Voor meer informatie over deze regeling kunt u hier terecht.

Als u hulp hebt via de WMO is de medewerker bij ons in loondienst.

Wat moet ik in huis hebben?

Voor onze huishoudelijke hulpen is het van belang dat u de schoonmaakbenodigdheden in huis hebt. Voor de veiligheid van de huishoudelijke hulp is het belangrijk dat de materialen goed bruikbaar en veilig zijn.

Wij hebben een materiaallijst beschikbaar indien gewenst. Zo weet u zeker dat alle benodigdheden in huis zijn.

Betaal ik inschrijfkosten?

Nee, bij ons betaalt u geen inschrijfkosten.

Ik wil hulp voor een korte periode, kan dat?

Het is mogelijk om voor een kortere periode een huishoudelijke hulp aan te vragen. Bijvoorbeeld als u even niet zo goed uit de voeten kunt of een periode wat hulp kunt gebruiken. Neem contact met ons op om uw wensen met ons te bespreken. Dan kijken wij hoe we u van dienst kunnen zijn.

Wanneer u minder dan 12 uur hulp wilt hebben, bijvoorbeeld eenmalig, bedraagt ons tarief hiervoor €20,00 per uur.

Wat is het werkgebied van Vlijtig Liesje Thuishulp?

Vlijtig Liesje Thuishulp is actief in de Drechtsteden, Ridderkerk en Barendrecht.

Woont u buiten deze regio, maar bent u wel op zoek naar een goede thuishulp. Neem contact met ons op via telefoonnummer 078-6185571 en dan kijken we wat wij voor u kunnen betekenen.

Heeft u een WMO-indicatie? Dan kunt u deze alleen door ons laten uitvoeren als u in de Drechtsteden woont. Daarbuiten is dit nog geen mogelijkheid.